Elállás, termékvisszaküldés

Szolgáltató / Eladó felmondási joga

Bár Szolgáltató törekszik az adatok folyamatosan naprakészen tartására, előfordulhatnak olyan esetek, amikor a Szolgáltató / Eladó élhet a felmondás jogával, ilyen esetek:

  • egy termék készletinformációi elavultak és sikeres megrendelés érkezik egy olyan termékre, mely már nincs készleten, illetve nem beszerezhető
  • hibás termékáron történő megrendelés rögzítés

Minden Szolgáltató/Eladó irányából eredő felmondás esetén az Ügyfélszolgálat / Eladó haladéktalanul értesíti a vásárlót, felajánlva számára termékcserét, illetve a rendelés javított áron való megerősítését. Amennyiben a Vásárló nem él a felajánlott lehetőségekkel úgy az Eladó a Vevő által esetlegesen kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 8 munkanapon belül visszatéríti.

Vásárló elállási joga

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Vásárlót indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amit (i) termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától, (ii) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhat.

Ha a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és a teljesítés a Vásárló kérésére az elállási határidő előtt megkezdődik, a Vásárlót a fenti 14 napos határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg. Ebben az esetben a Vásárló köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.

A Vásárló elállási- és felmondási jogát (i) a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy (ii) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Az elállási- és felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Vásárló nyilatkozatát a fentiek szerint meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

A Szolgáltató / Eladó az elállás bejelentésétől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a termék árát és a hozzá kapcsolódó szállítási költséget, ugyanakkor a Szolgáltatónak / Eladónak visszatartási joga van. E szerint a Szolgáltató / Eladó a termék árát és a szállítási költséget visszatarthatja mindaddig, amíg vagy a termék visszaérkezik hozzá vagy a Vásárló kétséget kizáróan tudja bizonyítani például egy feladóvevénnyel, hogy a terméket visszaküldte a Szolgáltató / Eladó számára. Visszaélésnek minősülő elállás esetén a Szolgáltató / Eladó mentesül az áru visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.

A Szolgáltató / Eladó a termék teljes árát köteles visszafizetni, kivéve, ha a Vásárló a kipróbálás során a termék tulajdonságainak megvizsgálásához szükséges használatot meghaladta. Ilyenkor értékcsökkenést kell elszámolni.

A visszaszállítás során bekövetkező rongálódásért, csomag elvesztésért a Szolgáltatót / Eladót felelősség nem terheli.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben az egyedi, kimondottan a Vásárló kívánalmainak megfelelően került gyártásra. Ebben az esetben a Vásárló a terméket nem jogosult visszaküldeni, és Szolgáltató nem köteles a vételár visszafizetésére.

Vásárló felmondási jogával úgy élhet, hogy az elállásra / felmondásra vonatkozó nyilatkozatot (2. számú melléklet) kitöltve, vagy erre irányuló egyértelmű szándékát elektronikusan eljuttatja Ügyfélszolgálatunk / Eladó részére.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási- és felmondási jogát:

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató/Eladó a teljesítést a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki

Termékvisszaküldéssel kapcsolatos tudnivalók

Amennyiben a Vásárló eláll a Szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A visszaküldés kizárólag postai úton történik a termék forgalmazója felé. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A Vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató/Eladó mindaddig visszatarthatja az összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Visszatérítéssel kapcsolatos tudnivalók

Ha a Vásárló a fenti szabályoknak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató / Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vásárló által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (de nem ide értve a termék visszaküldési költséget).

A Szolgáltató / Eladó a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató / Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a Vásárló kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató / Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.